Vrijdagbijeenkomst Koptische Jongeren Eindhoven

De vrijdagbijeenkomst in Eindhoven wordt door jongeren georganiseerd, met een programma vol gebeden, lofzang, lessen, workshops, activiteiten en heerlijk eten.
Vorige slide
Volgende slide

We beginnen onze vrijdagbijeenkomst door gezamenlijk uit de Agpeya te bidden. We vervolgen het gebed met een moment van lofprijzing met liederen en hymnen. Hiermee zetten we samenkomen en God prijzen centraal en oefenen we met hymnen die bij de kerkelijke feesten horen. Door zo veel mogelijk jongeren aan te moedigen om te komen en te laten oefenen met lessen geven, wordt er iedere week door 1 of 2 jongeren een mini-les gegeven van ongeveer 10 min. Deze les kan van alles zijn: verhaal van heilige, vraag & antwoord, inspirerende video of verhaal, een stelling of een actueel/leerzaam onderwerp wat niet gerelateerd aan geloof is. Na de korte les, volgt de algemene les, die centraal staat in onze bijeenkomst. We kiezen onderwerpen die de jongeren zelf interessant vinden. De lessen worden gegeven door abouna, een van de oudere dienaren of door de jongeren die de e3dad 5edma cursus afgerond hebben. We promoten het onderwerp van de les altijd via whatsapp en social media naar de jongeren toe.

Na de les, sluiten we gezamenlijk af met een gebed voordat we met de activiteiten beginnen. We bidden samen door kerkelijke liederen, een moment voor persoonlijk gebed en een algemeen gezamenlijk gebed waarin we God bedanken voor de dag. Door dichter naar elkaar toe te groeien, zorgen we altijd voor een activiteit. Na dit programma is er door het kookteam wat lekkers om te eten/drinken geregeld en sluiten we de bijeenkomst samen gezellig af!