Vrijdagbijeenkomst Koptische Jongeren Den Haag

De Koptisch Orthodoxe Kerk van Sint Marcus te Den Haag organiseert elke vrijdag avond een jongerenbijeenkomst voor jongeren van diverse leeftijdscategorieën, waarin een balans tussen Gods woord verspreiden en een eenheid creëren centraal staat.
Vorige slide
Volgende slide

Een aantal jaar geleden zijn wij de bijeenkomst gestart met een klein groepje jongeren. Al snel groeide dit aantal tot een grote familie die nog steeds regelmatig nieuwe familieleden verwelkomt. Het idee achter de bijeenkomst is: voor jongeren, door jongeren. Zo organiseren de jongeren wekelijks de lessen en de activiteiten.

Tijdens de bijeenkomst ervaren we een diepgaande verbinding met God door gebed, lofprijzing en het delen van Zijn woord. De bijeenkomst biedt een heilige ruimte waar gelovigen samenkomen om te groeien in hun geloof, elkaar te ondersteunen en de liefde van God te ervaren. Door de vele gastsprekers en deskundigen worden de lessen verrijkt met kennis over diverse relevante kwesties die uiteenlopen van spirituele tot maatschappelijke onderwerpen.

De jongeren worden verenigd door een gemeenschappelijke liefde voor Christus, die het fundament vormt van onze kerk. De belangstelling om Gods woord te horen, Zijn karakter te leren kennen en te delen in het zijn van verschillende delen van één lichaam is onze drijfveer. Wij streven naar deze eenheid die Christus predikt door middel van gezamenlijke activiteiten. Hierbij kan gedacht worden aan spelletjes in de kerk, maar ook uitjes buiten de kerk zoals golfen, bowlen of een andere stad bezoeken. Tevens nodigen wij om de zoveel tijd de jongeren van andere kerken binnen het Bisdom uit om bij ons de bijeenkomst te houden.

Wij zijn toegewijd aan het creëren van een gastvrije omgeving waarin iedereen, ongeacht hun achtergrond of levensfase, zich welkom voelt om deel te nemen en Gods liefde te ervaren.